بهینه سازی سایت برای Call-to-action Placement
CTA چیست و چگونه یک دکمه کال تو اکشن عالی طراحی کنیم؟ همیار آکادمی
عباراتی مانند خرید، خرید با تخفیف، همین الان کالا را سفارش دهید و مانند آن میتوانند برای یک دکمه خرید مناسب باشند ولی برخی شرکتها برای کالاهای خود از عبارتهای خاصی استفاده میکنند. مثال یک سایت فروش اسباببازی برای دکمه خرید از عبارت «من رو به خانه خودتون میبرید؟» استفاده کرده است. زیرا اگر کاربر تصور کند که دکمه کاری غیر از فروش انجام میدهد و روی آن کلیک کند ممکن است سایت شما از نظر حقوقی دچار مشکلات جدی شود. بررسیها نشان داده استفاده از افعال در متن CTA باعث بالا رفتن نرخ کلیک آنها میشود؛ در نتیجه سعی کنید حتماً از فعل در متن CTA استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از اعداد باعث میشود توجه مخاطبان بیشتر به سمت دکمه CTA جلب شود.
اغلب مروگر ها شکایتی از ترکیب اشتباه نمی کنند، اما خب اشتباه، اشتباه هست.بسیاری از متخصصین SEO هستند که ادعا می کنند، SEO محتاج به تائید شدن سایت HTML/XHTML نیست. اما ما دلایل مختلفی را بیان می کنیم که چرا سایت شما باید مورد قبول W3C باشد. همچنین این امکان را به کاربران می دهد تا یکی از بسیاری از قالب های از پیش طراحی شده را انتخاب کنند یا قالب خود را از صفر تا صد خودشان طراحی نمایند. آنها همچنین می توانند طرح قالب را با استفاده از رابط کاربری کشیدن و رها کردن عناصر مختلف و همچنین افزودن متن، تصاویر و ویدیوهای خود سفارشی کنند. برای طراحی یک CTA جذاب لازم نیست برای کاربرانتان تست هوش راه بیاندازید. باید سعی کنید مفاهیم مهم و ارزشمند را در سادهترین شکل به کاربر منتقل کنید و او را دچار سردرگمی نکنید.
این فراخوان نوعی تشویق واضح برای کاربر محسوب میشود تا او را به خرید علاقه مند کند. بنابراین جزییات طراحی، نامگذاری و لینک دهی CTA در طراحی انواع سایت خصوصا طراحی سایتهای فروشگاهی امری مهم و ضروری است. برای کسب اطلاعات به روز و تاثیرگذار در زمینه سئو و بهینه سازی سایت طریق کاربرد قابلیت CALL TO ACTION تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. کال تو اکشن CTA یا فراخوانی برای اقدام، ابزاری استراتژیک در طراحی وبسایتها و محتوای دیجیتال که با هدف ترغیب کاربران به اقدام مشخصی، از جمله عضویت، دانلود، یا خرید، استفاده میشود. این دکمهها و توجهکنندهها به طور موثر کاربران را هدایت و تشویق میکنند تا بازدیدی را به یک عمل مفید تبدیل کنند.
از کلماتی مانند “همین الان خرید کنید”، “الان ثبت نام کنید” یا “دانلود کنید” استفاده کنید. بهترین روش، تست و بهینهسازی دکمه CTA با توجه به مخاطبان و اهداف شما است. با به کارگیری این اصول، میتوانید دکمههای CTA جذابی طراحی کنید که کاربران را به انجام اقدام مورد نظر شما ترغیب میکنند. با توجه به این الگوها قرارگرفتن دکمهی CTA در بالا یا پایین صفحه نرخ کلیک را افزایش میدهد. فاصلهی دکمه با دیگر عناصر صفحه هم از جمله مواردی است که به بهتر دیده شدن دکمه کمک میکند.
شما در هر موردی که به فکرتان برسد، میتوانید از آن استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این مورد وجود نخواهد داشت. عبارتهای سادهای مانند کلمه عضویت، یا ثبتنام یا خرید در بسیاری از موارد تاثیر لازم را نمیگذارند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. انسانها معمولاً با تناقض انتخاب روبرو هستند (ما از انتخاب میان سیب یا پرتقال لذت میبریم، با این حال اگر گزینهها افزایش پیدا کنند و سیب، پرتقال، انگور، انار، موز، نارنگی و انبه در کنار هم باشند، انتخاب بسیار دشوار میشود). در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که سایت ساز چیست و ویژگی های یک سایت ساز خوب و تخصصی را را به طور خلاصه عنوان کنیم. ساخت سایت فروشگاهی با هوش مصنوعی قدرتمند؛ سریع، آسان و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی.
هدف هر دو این است که بازدیدکنندگان وب سایت را وادار به انجام یک عمل کنند، اما اهداف هر CTA اغلب منحصر به فرد است. قبل از انجام هر کاری، باید هدف CTA خود را به وضوح مشخص کنید، که به معنای درک انواع مختلف موجود است. وقتی بازدید کنننده با این تجربه خسته کننده روبه رو شود تمایل به صرف نظر کردن از وب سایت پیدا می کند. ایجاد یک کپی تقلبی از یک وب سایت محبوب که با این کار به خزنده وب (web crawler) محتوایی مشابه به سایت اصلی را نشان می دهند، اما بعد، بازدید کنندگان را به یک وب سایت نامربوط یا ویروسی هدایت می کنند. همواره از این تاکتیک های Black Hat به منظور بهبود رتبه خود دوری کنید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که این ویژگی ها را در وب سایت شما شناسایی کنند و در نهایت شما به هیچ چیز دست نخواهید یافت.
نسخه ای که منطبق با موبایل نباشد سبب می شود کاربر برای خواندن محتوا مدام زوم یا pinch نماید. در بسیاری از مواقع اگر مشتریان و خریداران تصور کنند که فرصت کمتر و محدودتری برای خرید دارند، سریعتر تصمیم نهایی خود را برای خرید محصول مورد نظر میگیرند. بر این اساس از عبارتهایی که این پیام را به کاربر منتقل میکنند، به عنوان کال تو اکشن استفاده کنید. از نمونههای موثر در این راستا میتوانیم به گزینههای زیر اشاره کنیم. یک نسخه کلی برای کال تو اکشن وجود ندارد و شما نمیتوانید متن “کلیک کنید” را بر روی یک دکمه قرمز قرار دهید و آنرا در قسمتهای مختلف وبسایت قرار دهید و انتظار داشته باشید که کاربران بر روی آن کلیک کنند .
شما می توانید راهنمایی داده شده در زیر، که به راحتی انجام شدنی هست را دنبال کنید. این یک اندازگیری از چگونگی قرار دادن کلمات کلیدی در میانه یا بالای یک صفحه می باشد. داشتن کلمات کلیدی در عنوان (heading) و داخل اولین پاراگراف (در ابتدا 20 کلمه یا بیشتر) در یک صفحه بهترین مکان می باشد. بسیاری از صاحبان سایت فکر می کنند که استفاده از نام فایل بدون پسوند یک ایده ی خوب می باشد البته ممکن است این مورد کمک به شما کند اما نه زیاد. همواره تاکتیک های White Hat را برای SEO دنبال کنید و هیچ وقت سعی نکنید بازدید کننده های وب سایت خود را فریب دهید. علاوه بر این بررسی وضعیت صفحات از طریق ابزارهایی مثل سرچ کنسول و گوگل آنلایتکس در انتخاب جای مطلوب برای ثبت CTA یا CALL TO ACTION امری مهم و ضروری است.
مخاطب برای انجام دادن کاری که شما از او میخواهید به دلیل و انگیزه نیاز دارد. در حقیقت کلید موفقیت call to action نیاز افراد به محصول و خدمات شماست. به این ترتیب انگیزه لازم برای انجام آن کار را در مشتری خود ایجاد کنید. اگر میخواهید متوجه شوید که کدام رنگ در دکمههای دعوت به اقدام عملکرد بهتری دارد، باید با آزمون و خطا آن را پیدا کنید. این رویکرد زمانی که شما یک وب سایت بزرگ دارید عملی نمی باشد به دلیل نگهداری دو نسخه از یک وب سایت نیازمند تلاش و هزینه دو برابر می باشد.
در ادامه بهتر است نگاهی هم به CTA های موفق و حرفهای داشته باشیم که با شناخت درست از CTA و رعایت نکات بالا توانستهاند نرخ تبدیل بالایی را بدست آورند. قرار دادن فراخوان انجام به عمل در بالای صفحه باعث میشود تا کاربر به محض ورود بصفحه توجهش به آن جلب شود و حتی دیگر به ادامه مطالب موجود در آن صفحه توجه نکند. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. استفاده از رنگهای متضاد یا فونتهای پررنگ میتواند به CTA کمک کند توجه کاربر را جلب کند. گاهی پیش میآید که کاربران در مورد انتخاب نوع «CTA» که پاسخگوی نیازهای کسب و کارشان باشد سردرگم میشوند؛ مثلا نمیدانند که باید از یک دکمه استفاده کنند یا بنری را برای این کار در نظر بگیرند.
در پاسخ به سؤال کال تو اکشن اینستاگرام چیست میتوان گفت فراخوانی کاربران برای انجام کاری خاص از سوی شما در قالب جملات، دکمهها، لینکها، تصاویر و ابزارکها را کال تو اکشن اینستاگرام میگویند. با توجه به اصول رابط کاربری در این قدم از طراحی دکمه CTA عالی شما باید محل قرار دادن دکمه را مشخص کنید. همچنین باید ببینید که بهتر است دکمه در وسط قرار بگیرد یا سمت چپ صفحه. این مسائل به این موضوع بستگی دارد که دکمه قرار است در چه جایی استفاده شود. گاهی اوقات بهتر است دکمه دقیقاً در وسط صفحه قرار بگیرد و گاهی اوقات هم بهتر است در سمت راست و زیر یک تصویر قرار بگیرد. در این مقاله از همیار آکادمی قصد داریم به بررسی کامل مفهوم کال تو اکشن و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید، بپردازیم!
دکمههای دعوت به اقدامی که به سمت پایین قرار داده میشوند یا در سمت چپ محتوا قرار میگیرند، معمولاً عملکرد بهتری دارند. در بعضی موارد دکمههای دیگری در صفحه وب شما وجود دارند که دکمههای اصلی دعوت به اقدام نیستند. این دکمهها نباید توجه بیشتری از مخاطبان جلب کنند، زیرا میتوانند موجب کاهش نرخ کلیک دکمه مورد نظر شما شوند. میتوانید برای دکمههای فرعی و کماهمیتتر از دکمههای سیاه و سفید یا بیرنگ استفاده کنید. بر این اساس کال تو اکشن از اهمیت بالایی در تجارت نوین و بازاریابی دیجیتالی برخوردار بوده و کسب و کارهای موفق، با آگاهی کامل از آن استفاده میکنند. شما با زمان و سرمایهگذاری محدود در این حوزه، میتوانید از مزایای آن در رشد فعالیت خود بهرهمند شوید.
فراخوان اقدام (CTA) یک عنصر ضروری در طراحی وب است که کاربران را تشویق میکند تا اقدام خاصی را در یک وب سایت انجام دهند. این میتواند هر چیزی از خرید، اشتراک در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا پر کردن فرم باشد. یک CTA با طراحی خوب میتواند به میزان قابل توجهی نرخ تبدیل یک وب سایت را بهبود بخشد و به دستیابی به اهداف تجاری کمک کند. صفحات محصول یکی دیگر از قسمتهایی است که CTA ها در آن زیاد به چشم میخورند. یک CTA برجسته مانند دکمه (افزودن به سبد خرید) یا (همین حالا بخرید) برای ترغیب مشتریان به خرید کردن ضروری است و باید از نظر بصری جذاب، شهودی و با صفحه اصلی به طور یکپارچه ترکیب شود. آمار میگوید که مناسبترین محل برای گذاشتن CTA در وبسایت، انتهای صفحه محصول است و نرخ تبدیل را ۷۰ درصد افزایش میدهد.
کال تو اکشن قابل آنالیز است و به همین دلیل، اهمیت بسیار زیادی به خصوص برای کسبوکارها دارد. شاید یکی از مهمترین نکاتی که میتوانید از این مطلب دریافت کنید، توجه دقیق به رنگ دکمهها است. با این حال انتخاب رنگ دکمهها به طراحی سایت شما نیز بستگی دارد، زیرا ایجاد کنتراست رنگی بیشترین تأثیر را در جلب توجه کاربران به کلیدها دارد. زمانی که زمینه شما سبز رنگ است، نباید از دکمه سبز برای دعوت به اقدام استفاده کنید. البته کاربران ممکن است در خرید خود تردید داشته باشند چراکه وب سایت های زیادی با خدمات یکسان وجود دارند که افراد میتوانند به آنها نیز مراجعه کنند.
یکی دیگر از مسائلی که هنگام طراحی دکمه CTA عالی باید به آن دقت کنید، رنگ دکمه است. در واقع شما باید رنگ مناسبی انتخاب کنید که از سایر عناصر صفحه متمایز باشد. در واقع رنگ دکمه خیلی مهم نیست، بلکه این مسئله که آن رنگ چقدر میتواند دکمه را از سایر عناصر متمایز کند، اهمیت زیادی دارد. مثلاً اگر صفحه سفید است، رنگ مشکی برای طراحی دکمه CTA بسیار مناسب است. وقتی اطراف فراخوان به اندازه کافی خالی باشد توجه بیشتری به خود جلب می کند. سعی کنید اطراف فراخوان ها محتوای زیادی قرار ندهید تا به نقطه اصلی تمرکز در وب سایت شما تبدیل شود.
در این پست از بلاگ خدمات بهینه سازی سئو سایت ضمن تعریف کال تو اکشن یا فراخوان به عمل، ۷ نوع از مدل های استاندارد و کاربردی کال تو اکشن یا CTA را با ذکر مثال توضیح خواهیم داد. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. اگر کالا و یا خدمات شما وسیلهای است که دکمههای آن برای مشتریان آشنا است میتوانید از دکمههای کالای خود برای طراحی دکمههای CTA الهام بگیرید. گاهی برای القای یک حس آشنا میتوان از این روش طراحی دکمه CTA استفاده کرد و مشتری را ترغیب به کلیک روی دکمه خرید نمود.
این را در نهایت بدانید که جایگاه کال تو اکشن در صفحه فرمول مشخصی ندارد و با آزمون و خطا میتوان بهترین جایگاه را انتخاب کرد. حتی اگر کپی رایتر (نویسنده متنهای کوچک تبلیغاتی) ندارید، میتوانید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید و متنی متناسب کسب و کار خودتان بنویسید. به این ترتیب، چهارچوبی برای نوشتن خود در نظر میگیرید و با حرکت در قالب آن، نظم محتوایی خود را حفظ میکنید. باید آنها را در جاهایی قرار دهیم که به راحتی دیده شوند و به طور کاملاً واضح نمایش داده شوند. معمولاً شروع صفحات خدماتی، پایان مقاله، ستون کناری وبلاگ، یا بنرهای در گوشه صفحه فرود بهترین مکانهایی هستند که میتوان از آنها برای قرار دادن این دکمهها استفاده کرد.
با استفاده از CTAهای مناسب و درست قرار داده شده، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و افزایش ترافیک وفاداری به سایت ممکن میشود. هر دکمه ی call to action, باید متناسب با آن مرحله ی خاص از تجربه ی مشتری باشد. در هر سایت، صفحات مختلفی وجود دارد و هر یک از این صفحات، با هدف خاصی ایجاد شده است! در واقع هر صفحه برای آن ایجاد شده است که کاربران در آن کاری انجام دهند. مثلاً ممکن است بخواهید لیست ایمیل کاربران خود را افزایش دهید یا فروش محصول خود را بیشتر کنید. هر هدفی که داشته باشید، باید با کمک دکمه کال تو اکشن آن را محقق کنید.
دکمههای دعوت به اقدام باید در موقعیتهای مناسبی قرار داشته باشند که با تجربه کاربر سازگاری دارند. برای مثال، شما باید دکمه «اکنون ثبت نام کنید» را در جایی قرار دهید که کاربر مطالعه مطالب مربوط به پیشنهاد شما را به پایان رسانده باشد، نه پیش از آن. زیرا این که کاربر قبل از دانستن یک پیشنهاد به ثبت نام بپردازد، برای او بیمعنی خواهد بود. شکل دکمهها میتواند نقش مهمی در تلاش شما برای دستیابی به بهترین نرخ کلیک داشته باشد. این که بگوییم کدامیک از این دکمهها عملکرد بهتری دارد، کار دشواری محسوب میشود، زیرا هر دوی این دکمهها رایج هستند و هر دوی آنها در موقعیتهای مختلف عملکرد مطلوبی داشتهاند.
ممکن است محصول شما را خریداری کرده باشند که در این صورت نیاز به پشتیبانی دارند. حتی ممکن است هنوز محصول را خریداری نکرده باشند که در این صورت نیاز به مشاوره دارند. در هر صورت شما باید راههای ارتباط کاربران با تیم خود را در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از کاربردهای دکمه CTA این است که بتوانید راه پشتیبانی در اختیار کاربران قرار دهید. سپس از کاربران بخواهید که با کلیک بر روی آن، با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.
به طور کلی، طراحی یک دعوت به عمل جذاب و خلاقانه نیاز به ترکیبی از طراحی بصری، زبان متقاعد کننده و قرار دادن استراتژیک در صفحه دارد. با پیروی از این نکات، میتوانید CTA هایی طراحی کنید که به طور مؤثر توجه کاربران را به خود جلب کرده و آنها را تشویق به اقدام کنند. حتما شما هم با دکمههای فراخوان خاکستری رنگ مواجه شدهاید و از خود پرسیدهاید چرا رنگ خنثی را برای دکمه فراخوانی انتخاب کردهاند؟ دلیل انتخاب رنگ خاکستری برای دکمه فراخوانی قابلیت دیده شدن آن در هر دو رنگ سفید و مشکی است. ولی این دلیل اصلا برای استفاده از رنگ خاکستری در طراحی دکمه فراخوانی قانعکننده نیست. مگر اینکه در محل قرارگیری دکمه ما تلاقی رنگهای روشن و تیره را در پس زمینه داشته باشیم. زیرا که معمولا تلاقی رنگها در وب بین دو قسمت مختلف یک سایت رخ میدهد و بندرت پیش میآید که بخواهیم دکمه فراخوان بین دو قسمت سایت قرار داشته باشد.
باید حس فوریت را منتقل کند و کاربر را متقاعد کند که اقدامی انجام دهد. از تایپوگرافی و گرافیک استفاده کنید تا CTA را از نظر بصری جذاب کنید. فونتهایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شوند و از تصاویر یا نمادها برای افزودن جذابیت بصری استفاده کنید. دلمان نمیخواهد به شما بگوییم که فلان عبارت برای سی تی ای خوب است و دیگری بد. هر رنگ، جدا از زیبایی و سلیقه افراد، یک مفهوم روانشناسی را با خود به دوش میکشد که بیمقدمه و به طور مستقیم با ضمیر ناخودآگاه انسان ارتباط برقرار میکند.
همچنین می توانید آخرین آمار فروش، اقدامات کاربران و نظرات کاربران را نمایش دهید. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این افزونه این است که به شما این امکان را می دهد یک بنر هدر یا نوار اعلان را با یک دکمه CTA و یک تایمر شمارش معکوس را به کاربران خود نشان دهید. یکی دیگر از بهترین افزونه های CTA برای وردپرس ، افزونه Monarch می باشد. در واقع این یکی از موثرترین راهها برای معرفی برند خود به کاربران می باشد. با استفاده از آن می توانید پس از بازدید از وب سایت خود، به بازدیدکنندگان خود این امکان را بدهید که محتوا را در شبکههای اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند.
به عنوان نمونه اگر .یک سایت فروش الکترونیکی دارد CTA خود را با فعلهایی مانند بخر، سفارش بده و… شروع کنید. (تصویر فوق) رنگهای سبز و بنفش در تضاد با هم هستند، به علاوه دایناسورهای به کار رفته در این نمونه، ظاهری جذاب دارند. شما میتوانید از جملات تکراری در این زمینه استفاده کنید، اما این جملات نباید خستهکننده باشند. در ادامه مطلب سراغ قوانین طلایی برای طراحی CTA میرویم تا بتوانیم این تکنیک را با بالاترین بازدهی در قسمتهای گفته شده اعمال کنیم. Call To Action یا CTA یعنی درخواست از کاربر برای انجام یک فعل یا عمل که از سه بخش درخواست، عنصر و عمل تشکیل شده است.
مانند هر تبلیغ و محتوای تجاری دیگر، call to action نیز باید تازه و تاثیرگذار باشد. باید از تستهای A/B استفاده کنید و بین نرخ تبدیل (تقسیم تعداد کلیک بر تعداد دیده شدن CTA آنها( مقایسه کنید تا در نهایت به CTA بهینه برسید. تفاوتی ندارد که شما به ارائه محصول، خدمات یا حتی یک مقاله رایگان با محتوای منحصر به فرد می پردازید. استفاده از کال تو اکشن در همه اینها می تواند کاربران را از سردرگمی نجات دهد. زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود به جهت وجود حجم گسترده از انواع محتوا یک نوع سردرگمی را در خود احساس می کند. شما با استفاده از فراخوان عمل این شرایط را برای آنها فراهم میکنید که بدانند چه کاری را در سایت انجام دهند.
البته اگر بازدیدکنندگان سایت محتوای شما را جذاب ببینند قطعاً در سایت شما باقی می ماند و روی المانهای فراخوان عمل کلیک می کنند. نحوه استفاده فراخوان عمل در وب سایت بی نظم و پراکنده صورت می گیرد و تعدادی از آن به روش تکنیکال در لا به لای متن و محتوا قابل استفاده است. استفاده از Call to Action باعث می شود، وب سایت هدفمند شود و همان خدمتی را که مورد نیاز مخاطب است، ارائه کند. CALL TO ACTION یا فراخوان برای اقدام یک درخواست در یک وب سایت است که به کاربر می گوید برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. یک فراخوان معمولاً به عنوان یک دستور یا عبارت عملی مانند «ثبت نام» یا «اکنون بخرید» نوشته میشود و عموماً به شکل یک دکمه یا لینک است.
اگر به دنبال راهکارهایی برای بهینهتر نوشتن کال تو اکشنهایتان میگردید، تا پایان این ماجرا با ما همراه باشید. شما در جایگاه یک کاربر و یک دیجیتال مارکتر، هم در معرض این اقدامها قرار میگیرید و هم آنها را طراحی میکنید. داستان از جایی جالب میشود که یاد میگیرید چگونه با به کار بستن چند راهکار ساده، کاربران را به انجام یک واکنش طراحی شده و هدفمند تشویق کنید. آیا آماده هستید راز موفقیت کمپینهای دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید؟ نوشتن یک کال تو اکشن متقاعدکننده و مختصر برای سایت یا کال تو اکشن در استوری اینستاگرام نیاز به خلاقیت و ایدهپروری دارد و کار سختی نیست. با قرار دادن فراخوان در وسط صفحه، توجه بیشتری از کاربران جلب میشود. اگر میخواهید چندین گزینه را در اختیار افراد قرار دهید، به انتخابهایشان وزن بدهید تا آنها را در مسیر مورد نظر خود هدایت کنید.
ظاهر یک CTA هنگام طراحی برای عضویت در مجله سایت بسیار میتواند متنوعتر از ظاهر دکمه خرید باشد. در اینجا ما میتوانیم از گرافیکهایی استفاده کنیم که مشتری تا قبل از آن نمونه آن را برای دکمه ندیده باشد. تنوع بالاتر برای CTA فراخوان برای عضویت مجله میتواند به تنوع گرافیکی سایت کمک زیادی بکند. شما با آزمون و خطا بهترین مکان برای قرار دادن «CTA» را پیدا خواهید کرد. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که حتما قسمت بالا، پایین، چپ و راست «CTA» را خالی بگذارید که حواس کاربر از موضوع اصلی، پرت نشود.
ساختن لینک همش برای افزایش محبوبیت لینک سایت شما می باشد.خزنده وب سایت (website Crawler) بارها و بارها به سایتی که رتبه بالایی دارد مراجعه می کند. شما می توانید این موضوع را با قرار دادن سایت خود داخل یک سایت با رتبه بالا بررسی کنید. اگر لینک سایت شما در یک سایت با رتبه بالا قرار گیرد، انگاه شما 99.99% شانس index شدن سایت خود را طی 24ساعت خواهید داشت. با این حال، بسیاری دیگر از همین متخصصین استفاده از ابر برچسب ها را در وب سایت های خود ادامه می دهند. سایت های بسیاری وجود دارند که بسیار جذاب و دارای بازدید کنندگان مدام هستند و بازدیدکنندگان به این گونه وب سایت ها به راحتی وارد سایت می شوند و به راحتی خارج می شوند بدون اینکه حتی یک کلیک کرده باشند. موتور های جستجو بسیار باهوش می باشند اما با این حال، آنها نرم افزار می باشند نه انسان، که توانایی خواندن محتوای مورد علاقه خود را دارد.
این که آنها را در چه مسیری هدایت میکنید تفاوتی ندارد، کاربران دوست دارند که به مسیر مشخصی هدایت شوند. در اختیار گذاشتن چنین دکمههایی (نظیر خرید با رمزارز و کیف پولهای مختلف) میتواند انگیزه زیادی برای خرید از جانب مشتریان ایجاد کند. برای مثال در طراحی فوق، استفاده از دکمههای بیضی شکل سبز، تا ۳۵.۸۱ درصد نرخ کلیک را نسبت به دکمههای مستطیلی آبی افزایش داده است. در این آدرس میتوانید یک اینفوگرافی جذاب در مورد روانشناسی رنگها مشاهده کنید. این مطالعه، اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار میدهد و به شما نشان میدهد که هر رنگ چه احساساتی را درگیر میکند.
برای درک بیشتر اهمیت کال تو اکشن به آمار زیر که توسط سایت Wisernotify منتشر شده است نگاهی بیندازید. میدفا یک برند حرفهای است که در زمینه طراحی و خدمات وبسایت، سئو، اپلیکیشن و طراحی گرافیک فعالیت دارد. ما با تمرکز بر کیفیت، صرفهجویی در وقت و ارائه آموزشهای مدیریت سایت و اپلیکیشن، به شما کمک میکنیم تا به بهترین شکل ممکن وبسایت و اپلیکیشن خود را طراحی و مدیریت کنید. همچنین، پس از اتمام پروژه، ما پشتیبانی کامل و حرفهای را برای شما فراهم میکنیم. مطمئن شوید که رنگ دکمه روشن است و با استفاده از رنگ های متضاد، متن به راحتی قابل خواندن است. از استفاده از سیاه و سفید خودداری کنید، زیرا اینها معمولاً زیاد ظاهر نمی شوند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری