فواید و ارزش غذایی دوغ – شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران

شیر گاو منبع غنی پتاسیم است که اتساع عروق را بهبود میبخشد و فشار خون را کاهش میدهد. با این حال به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد پتاسیم ممکن است خطراتی ازجمله مشکلات قلبی به همراه داشته باشد. این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می دهد. پنیرهای نرم و تازه، مانند موتزارلا، ممکن است در افرادی با عدم تحمل لاکتوز واکنش ایجاد کنند. سروتونین هورمونی است که با خلقوخو، اشتها و خواب مرتبط است. سطوح کافی ویتامین D به تولید سروتونین کمک میکند. شیر گاو و سایر مواد غذایی اغلب با ویتامین D غنی میشوند. بنابراین قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذا یی یا استفاده از مکملها، اول با پزشک خود مشورت کنید. مردم مناطق گوناگون از شیر چهارپایان اهلی بهویژه گاو و دیگر چهارپایان همچون گاومیش، گوسفند، بز و شتر استفاده میکنند. یکی از نکات جالبی که وجود دارد این است که ما ایرانیها تقریباً نمیتوانیم از روی چهره افراد کرهای، ژاپنی و یا چینی را تشخیص دهیم. چنانچه میخواهید تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید، میتوانید با کلیک بر روی رژیم آنلاین من، رژیم اختصاصی خود را دریافت کنید.

طرز تهیه ماست کشدار سفت خانگی با شیر، خامه یا نشاسته به علاوه علت نبستن ماست و ترفند کشدار شدن ماست و طرز تهیه ماست چکیده را در این مطلب بخوانید. گازدار شدن این محصول در دمای محیط به خاطر وجود برخی میکروارگانیسمهای موجود در محیط بوده و کاملا طبیعی است و مشکلی برای انسان ایجاد نمیکند. اُستئوآرتریت زانو هماکنون هیچ درمانی ندارد اما محققان میگویند که نوشیدن شیر بهصورت روزانه به کُند شدن روند این بیماری کمک میکند. هر چه روند پیری و رسیدن پنیر طولانی تر شود، عطر و طعم آن متمرکز تر یا تیزتر می شود. تمام پستانداران ازجمله انسانها برای تغذیه کردن نوزادشان تا زمانی که برای خوردن غذاهای جامد آماده شود، بهطور طبیعی شیر تولید میکنند. در ماست معمولی لاکتوز و آب ماست به جای اینکه حذف شود، مخلوط میشود که همین امر قوام و دوام ماست را کاهش میدهد. تحقیقات نشان میدهد خطر مرگ ناشی از سرطان کلورکتال در مکانهای جغرافیایی که کمترین میزان نور خورشید را دریافت میکنند، بیشتر است. سایر راههای بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان عبارتند از: تمرین قدرتی و فعالیت بدنی منظم، اجتناب از سیگار کشیدن و داشتن رژیم غذایی سالم ( کم سدیم و سرشار از پتاسیم).

این مطالعه نشان داد خطر مرگ ناشی از بیماریهای ایسکمیک قلب ( بیماریهای ناشی از کاهش خونرسانی به عضلهی قلب) در افرادی که ۴۰۶۹ میلیگرم پتاسیم در روز مصرف کردند، ۴۹ درصد پایینتر از افرادی بود که حدود ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیم در روز دریافت کرده بودند. به گفتهی مرکز بررسی تغذیه و سلامت ملی آمریکا کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی، ۴۷۰۰ میلیگرم پتاسیم توصیهشدهی روزانه را دریافت میکنند. مؤسسهی ملی سرطان (NCI) میگوید: « نتایج تحقیقات بهطورکلی از ارتباط بین مصرف بیشتر کلسیم و کاهش خطر ابتلا به سرطان کلورکتال حمایت میکنند». داشتن عضلهی کافی برای حمایت از سوخت و ساز بدن و کمک به کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی مهم است. شیر منبع غنی کلسیم و برای سلامت استخوانها مفید است. شیر گاو، منبع غنی پروتئین با کیفیت خوب و حاوی تمام اسیدهای آمینهی ضروری است. در یک مطالعه ۶ ماهه، پژوهشگران دانشگاه تنسی دریافتند که افراد چاقی که روزی ۳ وعده لبنیات غنی از کلسیم مصرف می کنند، نسبت به افرادی با رژیم غذایی مشابه که فقط وعده های لبنیات را مصرف نمی کنند، چربی شکم شان سریع تر آب شده و زودتر لاغر می شوند.

طبع ماست موسیر: شاید با اضافه کردن موسیر به ماست این سوال به ذهنتان خطور کند که طبع ماست موسیر گرم است یا سرد؟ دو برابر حجم ماست، به آن آب اضافه میکنند. ویتامین D در تنظیم رشد سلولی و محافظت در برابر سرطان نقش دارد. همچنین به مطالعاتی اشاره میکند که نشان میدهند افزایش مصرف کلسیم و لاکتوز از محصولات لبنی ممکن است به پیشگیری از سرطان تخمدان کمک کند. این محصول به طور میانگین 50% ترکیبات و ارزش غذایی ماست را دارا بوده و از آنجایی که مواد افزودنی و نگهدارنده در تولید آن مورد استفاده قرار نمی گیرد، به عنوان یک نوشیدنی با ارزش بالا و سالم مورد توجه قرار گرفته است. این امر میتواند به این دلیل باشد که باکتریهای زنده در ماست ، کلسترول را جذب میکنند ، یا به این علت که کلسیم ماست با اسیدهای صفراوی باند میشود . شیر نیز حاوی ویتامین D است که میتواند حفاظت مشابهی فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید